Koło zamachowe dwumasowe – jak wykryć usterkę

Większość kierowców korzysta z wygody dwumasowego koła zamachowego w samochodzie, nie mając pojęcia o jego funkcji. Zwykle nigdy nie widzą jego skomplikowanej struktury. Funkcje i ich efekt są w dużej mierze nieznane wielu osobom. Jeśli jednak koło zamachowe dwumasowe jest uszkodzone, nie można go pomylić z powodu głośnych dźwięków silnika.

Objawy usterki – kiedy należy zregenerować dwumasę?

regeneracja dwumasyWykrywanie usterki koła zamachowego o podwójnej masie jest zwykle stosunkowo łatwe. Ponieważ często daje się odczuć niespokojną wibracją, drżeniem lub szarpnięciem uruchomionego silnika. Dzieje się to zwłaszcza przy niskich prędkościach, ale również na biegu jałowym dźwięki te są słyszalne. Szczególnie zdradzieckie w takich wadach, że znaki i wskazówki często zanikają wraz ze wzrostem prędkości silnika. W niektórych pojazdach hałas wadliwego koła dwumasowego znika całkowicie przy wysokich prędkościach. Pewność co do usterki przynosi tylko wizyta w kompetentnym warsztacie. Jeśli koło zamachowe dwumasowe jest zepsute, samochód może nadal jechać i nie zatrzymuje się sam. Jednak każdy kierowca musi zdawać sobie sprawę, że uszkodzone koło zamachowe może spowodować znaczne, kosztowne szkody wtórne. Te potencjalne uszkodzenia obejmują na przykład awarię wału napędowego, uszkodzenie sprzęgła, a nawet skrzyni biegów. Regeneracja dwumasy polega na wymianie kompletnego układu napędowego, Nowe koło zamachowego dwumasowe, tarcza dociskowa sprzęgła, a także tarcza sprzęgła dają oczekiwany rezultat.

Ceny nowego koła zamachowego o podwójnej masie, stosowane w wielu modelach, są bardzo różne. Im więcej mocy i momentu obrotowego musi mieć dwumasowe koło zamachowe, tym wyższa cena części. Czas na zmianę wynosi kilka godzin, ponieważ w wielu przypadkach skrzynia biegów musi zostać zdemontowana.