Jak prawidłowo zabrać się za odchudzanie?

Każdy kto ma kilka kilogramów za dużo z pewnością rozważał zastosowanie diety odchudzającej jednak nie wiedział jak się za to zabrać. Przy postanowieniu odchudzania najważniejsze są przede wszystkim wytrwałość, silna wola i ogromna chęć osiągnięcia celu.

Odchudzanie to dzis jeden z najpowrzechniejszych tematów. Jak się jednak do tego zabrać, żeby nam się udało?

dieta odchudzającaTrzeba jednak pamiętać, że odchudzanie to nie wyścig i trzeba dać organizmowi czas na pozbycie się zbędnych kilogramów i odpowiednio go do tego przygotować. Proces odchudzania powinien trwać mniej więcej około roku. Rozróżniamy kilka etapów odchudzania. Ludzie dzielą je czasami na trzy etapy, czasami na pięć, a nawet więcej. Wszystko jest zależne od rodzaju diety jaką stosujemy. Ja jednak podzielę odchudzanie na trzy najczęściej omawiane przez wszystkich etapy. Po pierwsze mamy odchudzanie właściwe, czyli proces w którym efekty odchudzania są najbardziej zauważalne. Mamy wtedy największą motywację do stosowania się do sprawdzone i najskuteczniejsza dieta. Proces ten zazwyczaj trwa około trzech miesięcy, a waga przy najskuteczniejszych dietach spada nawet o kilogram tygodniowo. Drugim etapem jest etap rozszerzenia diety, polegający na zwiększaniu dawki spożywanych kalorii o 200 w odstępach co 2-3 tygodnie. Proces ten trwa około 2 -3 miesięcy. W etapie rozszerzenia diety nasz spadek wagi jest wolniejszy niż w pierwszym etapie, ale nadal zauważany. Ponadto czyni nasz jadłospis dietą zdrową, gdyż zbliżamy się do optymalnej dawki kalorii dla człowieka. Zwiększanie dawki kilokalorii ma też na celu wynagrodzenie nas za ciężki pierwszy etap, który z pewnością dla wielu osób będzie trudny do wytrzymania. Ostatnim etapem jest etap wychodzenia z diety. Jest on niesamowicie ważny, gdyż jeśli po dwóch etapach osiągnęliśmy już wagę o której marzyliśmy, to często zdarza nam się wracać do starych nawyków, które spowodowały u nas tycie. Pozwalamy sobie na wyjście ze znajomymi na pizzę, czy kebab, albo imprezujemy w weekend z dużą dawką alkoholu.

Etap wychodzenia z diety powinien trwać około pół roku i ma on na celu nauczyć nas nowych nawyków żywieniowych i przyzwyczaić nas do nich. W tym okresie powinniśmy absorbować dawkę kalorii o około 300kcal mniejszą niż wynosi nasze dzienne zapotrzebowanie oparte o naszą płeć, wiek, wagę i wzrost.